zaterdag 21 januari 2023

Gelegenheid

Sommige drinkers zeggen dat ze een gelegenheidsdrinker zijn: er doet zich altijd wel een gelegenheid voor om een glas bier of wijn open te trekken. Ik ben geen gelegenheidsdrinker. Maar als zich een gelegenheid voordoet, ben ik de beroerdste niet om iets van Bob Dylan te draaien.
Sinds kort ben ik wekelijks als radiocolumnist te horen bij Omroep LEO Middelsé. Een soort "Lieve Marianne" van Peter Heerschop, maar dan over Leeuwarden. Lieve Leeuwarden, feitelijk. Mijn column heeft als titel "Tot hier en tot zover" meegekregen.
David Crosby. De zanger met de grote walrus-snor. Deel van Crosby, Stills & Nash (and Young). Maar vooral bekend van The Byrds, waar hij met Roger McGuinn de grondlegger van was. Deze groep scoorde een aantal hits die geschreven waren door Bob Dylan.
Waaronder Mr. Tambourine Man. De tambourijnen man.
Voor de lokale omroep leek het me een prima idee om de versie van The Byrds maar te draaien.
Omdat ik een 'gelegenheidsdrinker' ben. Er doet zich vaak een gelegenheid voor om iets van Dylan te draaien.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten