donderdag 31 oktober 2013

HMH-mensen

Gisteren stond ik, zoals gezegd, bij het concert van Bob Dylan in de Heineken Music Hall. Zoals het gaat bij dit soort evenementen, was het ook gisteravond een kwestie van ontmoeten. De huisvriend die tegenwoordig in Groningen woont en werkt. De Tilburgse troubadour. De organisator van het NoordNederlandsDYLANfestivaL. De man achter Bob Dylan in (het) Nederland(s).
Naast mij stond een veertiger met zijn veertienjarige dochter. Het was voor haar het derde concert ooit. Voor vader was het al meer een doorsnee-concert, hoewel dat bij Dylan altijd weer afwachten is. In de zaal, ruim voordat het concert begon, hoorde ik de man praten over Dylan. Vader vroeg zich af of Dylan met een rollator het podium zou opkomen. Dat soort praat. Gaandeweg het concert veranderde hij van praatjes.
Ik moest even denken aan wijlen Martin Bril. Zou hij ook met zijn dochters naar Dylan zijn geweest? Wat zou Bril van deze show hebben gevonden? Zou Bril achterin de zaal hebben plaatsgenomen om het concert met gesloten ogen te volgen?
Het zijn vragen waar je geen antwoord op krijgt.

2 opmerkingen:

  1. Ik ga op 10 november met mijn oudste zoon (16) naar het Dylanconcert in Vorst Nationaal (Brussel) ... benieuwd wat dit kan betekenen voor onze Vader-Zoon-relatie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat Dylan een positieve invloed heeft op jullie relatie, Tommy V!

      Verwijderen