zondag 1 januari 2017

John Wesley Harding

Een gelukkig en gezegend 2017 gewenst.
Met deze woorden ben ik het nieuwe jaar op dit blog dan daadwerkelijk begonnen. Nadat ik gisteren het oude jaar heb afgesloten door terug te blikken, is het vandaag een uitgelezen kans om vooruit te kijken. Dat doe ik, terwijl op de achtergrond de elpee John Wesley Harding draait. Niet dat er een reden is om dit album als nieuwjaars-plaat te bestempelen. Ik had net zo goed voor New Morning kunnen kiezen, bijvoorbeeld.
Maar het is John Wesley Harding geworden. Misschien wel omdat met het spel der initialen je van deze albumtitel John Wesley Harding de naam JHWH kunt maken. JHWH, de Eeuwige, de Ene, Ik-Ben, Ik Zal Zijn, een prima naam om het nieuwe kalenderjaar mee te beginnen.
Heel veel weten we eigenlijk niet, van wat op de Dylan-agenda staat. In ieder geval wel de Europese voorjaarstournee, waarbij de bard ook tweemaal Nederland zal aandoen. Zowel Eerste als Tweede Paasdag treedt Dylan op in de Heineken Music Hall, die sinds vandaag overigens de AFAS Live heet.
Verschijnt dit jaar een nieuwe cd? Begin vorig jaar kwam het bericht of gerucht dat Dylan weer in de studio zou zijn geweest – het resulteerde toen niet in een nieuw album; Fallen Angels verscheen weliswaar in 2016, maar bevat opnames uit dezelfde sessies als voor Shadows In The Night. Komt er dan weer een nieuw studio-album, met misschien nieuw eigen materiaal?
Komt dit jaar weer een nieuwe aflevering van The Bootleg Series? En met welk materiaal? The Gospel Years? Muziek van Blood On The Tracks?
We zullen het wel zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten