donderdag 26 januari 2017

Trilogie

Vanavond op de televisie een reclame gezien voor Bob Dylan. Het betreft een advertentie om kaartjes te kopen voor het derde, extra concert in de AFAS live. Lang geleden dat ik Mojo een optreden van Dylan heb zien aankondigen. Waarvan akte.
Iets van totaal andere orde is de zogenaamde trilogie van Dylan: Time Out Of Mind, “Love and theft” en Modern Times. Bij het middelste album van deze drie ben ik ingestapt, inmiddels dus zo'n anderhalf decennium geleden. Het is dit drietal waar ik met enige regelmaat naar teruggrijp. Zowel naar “mijn” album, als ook de voorganger en de opvolger.
Heerlijke albums.
Mooi trio. Voor mij vormen deze platen het vertrekpunt van mijn Dylan-voorliefde. Vanuit Time Out Of Mind, “Love and theft” en Modern Times en hun outtakes neem ik het hele oeuvre waar. En vanuit deze trilogie kijk ik ook uit naar de drie AFAS-optredens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten