dinsdag 23 juni 2015

Saved



Vandaag is Saved jarig. De plaat is alweer 35 jaar oud. Saved was de tweede gospel-elpee van Dylan. En misschien ook wel zijn meest controversiële, in ieder geval uit de periode dat Dylan in de Heer was.
Controversieel. Vanwege het orgeltje. Vanwege de heldere boodschap. Maar ook vanwege de hoes. Wat mij betreft een van de mooiste hoezen uit Dylan's carrière. Daar kunnen we het natuurlijk nog eens over hebben.
Vanavond treedt Dylan op in Bamberg, Duitsland. Ik weet natuurlijk niet welke nummers Dylan ten gehore zal brengen. Maar ik vermoed dat er geen nummer van Saved op de setlist zal staan. Dat hoeft ook niet.
Bij mijn eerste Dylan-concert, inmiddels zo'n dertien jaar geleden, speelde hij wél een nummer van Saved: Solid Rock. Het overdonderde me. Dat was ruim een decennium geleden. Maar nog steeds overdondert Solid Rock me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten