donderdag 18 juni 2015

Het kwam er niet van

Deze week had ik grote plannen voor een nieuw blog over Dylan. Ik wilde iets schrijven over de live-cd Live at Chassé Theatre, Breda van Racoon, waar het liedje Man Of Constant Sorrow op staat. Man van smarten, door de Zeeuwen wordt deze song onterecht aan Dylan toegekend. Racoon, leuk akoestisch bandje, dat als nadeel heeft dat hun melancholische liedjes soms veel op elkaar lijken.
Maar daar schreef ik niet over.
Ik wilde ook schrijven over de foto van Bob Dylan in de trein, daags na zijn Nederlandse concertdebuut. Tom Willems schrijft over de opkomst van Dylan in Nederland in zijn uitstekende boek 'Bob Dylan in Nederland 1965 - 1978'. Eenmaal in Nederland bezocht Dylan het Anne Frank Huis aan de Prinsengracht in Amsterdam. In de trein naar het volgende optreden, lag op een treintafeltje de Engelse vertaling van Anne Frank's dagboek.
Die foto heb ik een keer gezien. Maar ik heb die niet meer kunnen achterhalen. Wie deze foto ergens heeft of weet waar die foto is te vinden, ik houd me graag van harte aanbevolen.
Maar ook daar schreef ik niet over. Het ontbrak me aan tijd. Ik was een lafaard, ik wilde niet bloggen over mijn muzikale held en broeder des geloofs (mag ik dat zo zeggon? Ja, dat mag ik zo zeggon).
Ik haal de geleden schade bij deze in. Tot groot genoegen van mezelf, op z'n minst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten