maandag 5 augustus 2024

Setlist Wheatland, California, 4 augustus 2024

Highway 61 Revisited (Bob on guitar then piano)
Shooting Star (Bob on piano and harp)
Love Sick (Bob on piano)
Little Queenie (Bob on piano) (song by Chuck Berry)
Mr. Blue (Bob on piano) (song written by DeWayne Blackwell)
Early Roman Kings (Bob on piano)
A Hard Rain's A-Gonna Fall (Bob on piano)
Scarlet Town (Bob on piano)
Under The Red Sky (Bob on piano)
Things Have Changed (Bob on piano)
Stella Blue (Bob on piano) (song by Robert Hunter and Jerry Garcia)
Six Days On The Road (Bob on piano) (song by Earl Green and Carl Montgomery)
Soon After Midnight (Bob on piano and harp)
Simple Twist Of Fate (Bob on piano and harp)
Ballad Of A Thin Man (Bob on piano and harp)

Bovenstaand de setlist van gisteravond in Wheatland, California (met dank aan BobLinks). Geen verrassingen, of het moet zijn dat er geen gastoptredens waren. Of het gebruik van twee mondharmonica's in één lied. Of nou ja, wél een verrassing: Bob zelf op gitaar! Gelijk bij de opener. En A Hard Rain's A-Gonna Fall.

---

Negen jaar geleden, vandaag, plaatste ik iets over In My Time Of Dying, een lied van Dylan's debuutalbum. Met daarin de zin Well, meet me Jesus, meet me, meet me in the middle of the air / If these wings should fail to me. Over dat het een zin was die ik (ook) kende via Johnny Cash.
Ik plaatste dat bericht al 's ochtends vroeg, voordat ik me begaf naar het evangelisatieproject in Beerze. Wat ik niet wist, was dat mijn beste vriend Jan die dag Jezus ontmoette. Op de fiets, tussen Harlingen en de Afsluitdijk - daar fietste Jan de hemel in, en ontmoette hij Jezus in het midden van de lucht.

---

Dylan speelt deze Outlaw-tour elke avond Shooting Star. Dat deed hij niet in 2013, toen Jan en ik samen naar een Dylan-concert gingen. Toen speelde Dylan wel een mooie uitvoering van Forgetful Heart. Dylan wist natuurlijk niet dat Shooting Star een van Jan's favoriete Dylan-songs was. Ik heb het nummer vandaag al gedraaid, zo vlak na het ontbijt.

---

Nog drie shows te gaan in deze Outlaw-tournee. Woensdag wacht Boise, donderdag Spokane en zaterdag is de afsluiter in George. Wie de concerthallen bekijkt, ziet vaak een Amphitheatre voorbij komen. Dat zal straks vanaf oktober wel anders zijn, dan zijn het de Europese zalen. Zonder een overkoepelende naam. Wat natuurlijk ook niets betekent, het zal ongetwijfeld toeval zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten