zondag 25 augustus 2024

Ruisend in de wind

Vanochtend heb ik overlegd met mevrouw Frits. Of we ergens een koffertje hadden met 85.000 dollar. In dat geval kunnen we een bod doen op de handgeschreven lyrics van Blowin' In The Wind. Maar helaas, in ons huis is geen verdwaalde geldkoffer. Wij zijn maar gewone arbeiders: arm, maar gezond. En daar gaat het om.
Maar gelukkig heb ik wel een list verzonnen. Ik heb die handgeschreven tekstvel in huis! Hoera. Via het Scrapbook, dat ik in 2005 kocht in een boekhandel in Amsterdam. In dit plakboek zitten leuke dingetjes. Toegangskaarten, schoolboeken, titelpagina's van boeken, posters, aankondigingen - maar ook de liedteksten in het handschrift van de maestro.
Een facsimile, uiteraard. Omdat die replica al in huis is, sla ik deze veiling maar over.

Over overslaan gesproken, het concert dat Dylan 20 september zou geven in Gilford, New Hampshire, is geannuleerd. Het zou de laatste show zijn van de Outlaw Music Festival Tour. De overige artiesten van dit reisgezelschap, Willie Nelson en John Mellencamp, geven wel acte de présence.
Maar dus zonder de 2016-laureaat van de Nobelprijs voor de Literatuur. "Due to unforeseen circumstances", heet het. Vanwege onvoorziene omstandigheden. Wat zouden die onvoorziene omstandigheden zijn om één optreden van één artiest van de club niet door te laten gaan? Een operatie, een begrafenis (weet je dat nu al?), een Open Dag?
Onvoorziene omstandigheden. Je weet het niet. Het antwoord blaast in de wind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten