zondag 4 februari 2018

Floater (Too Much to Ask)

Gisteren schreef ik over “Love And Theft”, het Dylan-album uit 2001 waarmee het voor mij allemaal begonnen is. Eigenlijk wilde ik iets schrijven over het nummer Floater (Too Much to Ask). Want Floater is een synomien voor glasvochttroebeling, schaduwachtige vormen die alleen of in groepen voorkomen in het gezichtsveld, in de vorm van puntjes, draden of stofwebben hebben en langzaam de oogbewegingen volgen.
Dylan nam het nummer Floater (Too Much to Ask) op in de Clinton Recording Studios in New York, mei 2001. Voor deze song leende Dylan twee regels uit Confessions Of A Yakuza van Junichi Saga uit 1991: 'My old man, he's like a feudal lord', en 'I'm not quite as cool or forgiving as I sound'.
Maar dat is iets voor gisteren. En misschien is het ook wel teveel gevraagd.
Voor vandaag is iets anders. Namelijk Kick Bras. De emeritus predikant van de Protestantse Kerk in Nederland en bestuurslid van Herademing, een oecumenisch tijdschrift voor spiritualiteit en mystiek, was vanmorgen te gast bij De Verwondering. Interessant gesprek, maar ik miste wat. De naam van de dominee kwam me bekend voor, maar de link werd in het interview met Annemiek Schrijver niet gelegd.
De link legde ik dan maar zelf.
In 2016 verscheen bij de theologische uitgeverij Narratio het boekje The answer is blowing in the wind. De spiritualiteit van Bob Dylan – geschreven door Kick Bras. Maar daar was bij de KRO-NCRV deze zondagmorgen geen aandacht voor.
Misschien ook wel teveel gevraagd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten