zaterdag 24 februari 2018

Achternamen

Zou Jada Borsato zich extra moeten inspannen, als zij zangeres wil worden? Zij heeft dezelfde achternaam als haar vader Marco. Van de voormalige Italiaanse pizzabakker mag zijn dochter meedoen aan talentenjachten. “Maar het schept meteen zulke hoge verwachtingen hè,” aldus Marco in een interview.
Jakob Dylan is zanger, net als zijn vader Bob. Jakob maakte naam als frontman van The Wallflowers en als solo-muzikant. De vraag die ik wel heb gehoord, is of de fans van The Wallflowers enig idee hebben wie Bob Dylan is. Ik denk het wel.
“Dylan” is overigens geen artiestennaam, maar het is de officiële achternaam van de man, die ooit geboren werd als een Zimmerman. Amerika is 'the land of the free', je kunt jezelf de naam geven die je wilt.
Bob Dylan liet zich inspireren door Woody Guthrie. Die kreeg een zoon, Arlo, die ook muzikant werd. In 1970 verscheen Arlo's album Washington County, met onder meer Lay Down Little Doggies van pa Woody. Maar op dit album staat ook Percy's Song van Bob Dylan.
Zou ik ook deze elpee hebben gekocht, als Arlo niet de zoon van Woody was? Had ik deze plaat ooit in mijn bezit gekregen, als Percy's Song hier niet op stond?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten