dinsdag 14 februari 2023

Valentines can’t buy her

Valentijnsdag vandaag! Hoera. De rozen worden weer her en der uitgedeeld. De anonieme liefdesbetuigingen weer aan de geliefden bezorgd. De liefde wordt weer gevierd.
Ik schuifel vandaag rond binnen Love Minus Zero/No Limit. Valentines can’t buy her. Daar kan ik wel wat mee. Met dat hele lied wel, trouwens. Vooral die zin: She knows too much to argue or to judge.

**

Het zou een mooie Valentijnsdag kunnen zijn geweest. Ware het niet dat Valentijn me niet zo goed gezind is wat taxi-examens betreft. My love she speaks softly / She knows there’s no success like failure / And that failure’s no success at all.

**
Mooi liedje, Love Minus Zero/No limit. Ik had het een tijdje terug gebruikt voor een artikel in de Kerkbode. Over hoe we met elkaar omgaan. Je kunt het lezen, het is gedrukt en verspreid. En het heeft de redactie van Een In Waarheid gevonden.
Het doet een schrijver altijd goed als hij ergens wordt geciteerd. Wel jammer dat het artikel wordt geframed in een bepaald kader van de 'bezwaarden'. Je staart je blind op de verpakking, terwijl de inhoud je ontgaat.
Geeft niet. Zij weet teveel om te ruzieën of te oordelen. Ik leer veel van haar.

**

Zo af en toe krijg ik geadresseerde reclame in de bus. Dat is een slinkse manier om de Nee/Ja-sticker te ontwijken. De folders hoef ik niet. Die lees ik namelijk nooit. Als ik iets wil hebben, zoek ik het wel op. En ik heb mijn vaste adressen voor de boodschappen. De huis-aan-huis ontvang ik wel graag.
Tomorrow's World ontwijkt dus deze sticker. Ik gooi deze bladen ongelezen weg. Sorry. Niet geinteresseerd in het denken van Hal Lindsey.


In een van de laatste nummers gaat het over het naar de hel gaan. Ik denk aan dat lied van Dylan,
Ain’t Gonna Go to Hell for Anybody. Onder meer terug te vinden op schijf 5 van Trouble No More, deel 13 uit de Bootleg Series. Deze box behandelt de gospelperiode, de Jesus Years van Dylan. De vijfde cd is "Best of: - live in Toronto 1980. Tijdens het optreden van 18 april speelde Dylan dit nummer. Ik draai het vandaag ongetwijfeld nog even.

**

Waar is de officiële tekst van dat ene nummer te vinden? Ik kom 'Gonna go to hell' nergens tegen. Ook niet op Dylan's eigen website.

**
Veelschrijver Jochen Markhorst heeft weer een nieuw boek over Bob Dylan geschreven. Deze keer over
Jochen publiceert zijn boeken doorgaans in het Engels, Duits en Nederlands. Ik ben de Nederlandse versie nog niet tegengekomen. Maar ik ben binnenkort jarig. Mooi verjaardagscadeau.

**

Valentijnsdag, dus. Bankers’ nieces seek perfection. Dat dus. Nu nog wachten op die raaf, met de gebroken vleugel bij mijn raam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten