vrijdag 24 februari 2023

Theater Peeriscoop

In Gorinchem staat Theater Peeriscoop - het is eigenlijk net te ver weg vanuit mijn thuisstad Leeuwarden. Maar volgende week is daar een mooie theatervoorstelling te zien. Wel het overwegen waard om alsnog af te reizen naar deze stad.
De Engelse acteur Pip Utton voert een monoloog op, waarin hij in de huid van Bob Dylan kruipt. "In deze intieme, onthullende laatste overpeinzing vereffent Dylan oude rekeningen, vertelt een paar sterke verhalen en kijkt terug op een carrière van meer dan zestig jaar," staat in een aankondiging.
Dat lijkt me wel wat. Zien hoe dit werkt.
Maar aan de andere kant twijfel ik ook weer. "Deze one-man-show laat de echte Bob Dylan zien." Dat lijkt me sterk. Zelfs de beste biografieën en song-analyses komen hooguit ergens in de buurt uit van de bard.
Het enige wat we van Dylan weten is dat hij een enigma is. Grote kans dat hij ook voor zichzelf één groot raadsel is.
Nou ja. Ik zet Fragments maar weer op. Om een glimp van de zanger en tekstschrijver op te vangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten