zaterdag 5 september 2015

Kaj

Ik ben bezig in de novelle Kaj van journalist Ronald Westerbeek. 'Kaj' is het christelijke Boekenweekgeschenk van 1998. Uit heb ik het nog niet, maar dat zal niet lang meer duren. Dit soort geschenken kosten je een dagdeel om te lezen.
Ik zou Kaj voor dit blog onopgemerkt laten, ware het niet dat Westerbeek in dit boek Dylan heeft geciteerd. Zoals het motto van het tweede hoofdstuk, waarin een zin van Oh Sister staat: “When I come to lie in your arms you should not treat me like a stranger.”
De hoofdpersoon in dit boek vertelt over zijn eerste bandje, waarbij muziek wordt gespeeld van de drummer, van Lou Reed en van Bob Dylan. Ik citeer:
''Hoe noemen we de band eigenlijk?' vroeg Elissa.
'Desolation Row,' zei ik. 'Naar een nummer van Dylan.'
'Dat is goed,' zei Koen en daarna was er geen discussie meer mogelijk.
'Waarom “desolation”?' probeerde Erik nog.
'Nooit waren er op aarde zo veel mensen. Nooit waren we zo eenzaam.''
Daar kunnen we het mee doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten