maandag 23 september 2024

Muziek, tekst, soms wat Dylan & de rest

Tom Willems kan het niet laten. Nadat hij eind mei de lier van zijn Dylan-blog aan de spreekwoordelijke wilgen hing, is hij weer begonnen met bloggen. yowza yowza heet zijn nieuwe blog, en het gaat over 'muziek, tekst, soms wat Dylan & de rest'.
Het lijkt verdacht veel op de voortzetting van de Bob Dylan aantekeningen, wat op diens beurt weer een comeback was van Bob Dylan in (het) Nederland(s).
Ik snap het wel. Over bloed dat kruipt waar het niet gaan kan. Het altijd bezig zijn met Dylan - er hoeft weinig te gebeuren of een citaat van de bard zit in je hoofd. Of je ziet een naam voorbij komen en denkt: "Hé, maar die heeft met Dylan te maken."
Dat soort dingen.
Je hoeft me daar niets over te vertellen, over hoe dat werkt.
Ik neem het Tom dan ook niet kwalijk dat hij toch weer is begonnen. Integendeel, misschien hoopte ik er ook wel op. Stiekem rekende ik op een digitale terugkeer van Tom. Het is altijd fijn om zijn ideeën te lezen, maar ook zijn uitstekende graafwerk.
Welkom terug, Tom. yowza yowza. Ik ben heel nieuwsgierig wat je zin dicteert: wat, wanneer en waarover. Met je rustige grote plezier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten