donderdag 15 september 2022

Thomas Merton

Op de radio hoorde ik een citaat van de Amerikaanse monnik Thomas Merton. De zin luidde: Do not depend on the hope of results. Zoals het dan gaat, ben ik de context van dit citaat kwijt. Want ik zat gelijk met mijn hoofd ergens anders.
Merton was een fan van Bob Dylan. Schrijver Robert Hudson publiceerde in 2018 een soort dubbelbiografie over Merton en Dylan. Thomas Merton, Bob Dylan, and the Perilous Summer of 1966 is de titel van dat boek.
Ik heb geen idee of Dylan dit boek in zijn eigen boekenkast heeft staan. Op zijn eigen site staat een kopje met Books, boeken van zijn hand of boeken die hem geïnspireerd hebben. Het Thomas Merton-boek staat hier niet tussen.
Maar dat hoeft natuurlijk niets te betekenen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten