zaterdag 10 september 2022

Kronieken #89 | Weekend

Nadat eerder al een interview met Winston Watson, is het nu de beurt aan die andere drummer: David Kemper. Deze laatste is onder meer te horen op het album "Love And Theft". Met dit album heb ik wel wat. Want ik schoof in bij Dylan met "Love And Theft".
De dag dat dit album officieel verscheen, 11 september 2001, vielen moslimextremisten de Verenigde Staten aan.
Kemper was er niet bij toen Dylan in mei 2002 onder meer in Ahoy optrad. De bard had toen al een andere drummer, George Recelli, maar die moest vanwege een polsblessure deze optredens aan zich voorbij laten gaan.
Recelli werd vervangen door Jim Keltner.

***

De afgelopen week zijn ook de openbare verhoren van de Parlementaire enquête aardgaswinning Groningen herstart. Vrijdag waren twee oud-ministers te gast. Allereerst Jeroen Dijsselbloem, die tussen 2012 en 2017 namens de PvdA minister van Financiën was. Voor dit ministerie zijn opbrengsten, de baten, altijd goed. Het is niet te gauw te veel wat je binnenkrijgt.
De andere bewindspersoon was VVD'er Henk Kamp, die in die jaren de post als minister van Economische Zaken bekleedde. Kamp is een typische liberaal en manager: het maakt niet uit welk ministerie hij krijgt, zolang hij maar een belangrijke positie krijgt. In zijn jaren had Kamp het gasdossier in zijn portefeuille.
De verhoren heb ik niet heel erg gevolgd, maar zo af en toe schakelde ik wel even in. Vanochtend, bij MAX Nieuwsweekend, gaf Kees Boonman commentaar op deze verhoren. Hij zei onder meer: "De afstand tussen Den Haag en Groningen is meer dan wat de navigatie aangeeft."
Zo is dat. Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land. Dan zeg ik: Insgelijks, u ook - a'j ziet van dizze kant.
Ik moest denken aan It’s Alright, Ma (I’m Only Bleeding), vanwege dit couplet:

Although the masters make the rules
For the wise men and the fools
I got nothing, Ma, to live up to

For them that must obey authority
That they do not respect in any degree
Who despise their jobs, their destinies
Speak jealously of them that are free
Cultivate their flowers to be
Nothing more than something they invest in

***

Tot slot. Afgelopen week heb ik mijn leven verrijkt met een fles whiskey. Uit Dylan's eigen lijn Heaven's Door. Dat wordt de komende avonden wat glazen whiskey on the rocks.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten