zondag 18 september 2022

Rainy Day Women #12 & 35

Afgelopen zaterdag had ik een familiedag. In Giethoorn, waar een van mijn zussen woont - en een grote schuur tot haar bezit heeft. Geen overbodige luxe, met al die buien die over ons land trokken.
In mijn familie zitten veel nichtjes. Opgroeiende dames, dus. Vrouwen. Ik zag ze allemaal weer, tijdens deze regenachtige dag. Het waren dus regenachtige dag-dames. Rainy Day Women #12 & 35, om Dylan te citeren.
Mooie tekst wel, alweer uit 1966. Mede door het carnavelske arrangement doet het vooral denken aan drugsgebruik. Immers, het refrein is steeds Everybody must get stoned. Maar het gaat niet over stoned worden, over drugsgebruik.
Het gaat over gestenigd worden. Met They’ll stone you opent elke zin. Ze stenigen je als... En ik zou me niet zo alleen voelen, als iederéén gestenigd zou worden.
Maar van eenzaamheid was tijdens de familiedag geen sprake.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten