vrijdag 9 september 2022

Koningin Elizabeth II

De Britse koningin Elizabeth II is donderdag overleden. Ze is 96 jaar geworden; liefst 70 jaar zat de dame op de troon.
Ik weet niet of er een directe link bestaat tussen Dylan en de vorstin. Ook niet of een indirecte link kan worden gelegd tussen de twee. Dylan is een geboren en getogen Amerikaan, dus waarschijnlijk voelt hij zich meer thuis bij een republiek dan bij een monarchie.
Wel moest ik denken aan de song Queen Jane Approximately. Beetje flauw misschien, om Queen Jane aan te halen, omdat zij dezelfde functie vervulde als Elizabeth.
Ik had inderdaad ook Just Like A Woman kunnen aanhalen. Want in het tweede couplet komt Queen Mary voorbij. She’s my friend. Maar dat is dan weer een hele andere invulling van een koningin.
Just Like A Woman doet me overigens wel denken aan een Keniaans meisje, waar ik niet zo gek lang geleden contact mee had. Kenia maakte ooit deel uit van het grote Britse Gemenebest. Waar Elizabeth het staatshoofd van was.
Maar deze Keniaanse vrouw brak als een meisje.
Daar kon de wijlen vorstin ook niets aan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten