donderdag 23 april 2020

Dikke fik

Aan de Voorstreek in Leeuwarden woedt een uitslaande brand in een pand. De brandweer probeert de brand onder controle te krijgen. Volgens burgemeester Sybrand Buma bevinden zich geen mensen meer in de panden.Het gaat om de opslag van de platenzaak Music & Film van eigenaar Wobbe van Seijen, naast de platenzaak. Van Seijen, die een kijkje kwam nemen bij de brand, maakte een verslagen indruk.
Burgemeester Sybrand Buma van Leeuwarden meldde even voor 17:00 uur dat er zich geen mensen meer in de brandende panden gevonden. ,,Geen slachtoffers'', zei hij. ,,We hebben de brand in De Kelders (najaar 2013, red.) nog vers in het geheugen. Ik ben hier naartoe gegaan om met eigen ogen de stand van zaken te zien.'' Buma sprak over een ,,beladen plek in de binnenstad.''
Wat heeft Wobbe met Dylan te maken?
Alles.
Wobbe van Seijen. Mijn platenboer. Als een nieuwe release van Bob Dylan is aangekondigd, bestelt Wobbe zonder meer één exemplaar. Vorig jaar verscheen tijdens Record Store Day een kopie van de testpersing van Blood On The Tracks op vinyl. Een paar weken daarvoor stapte ik bij Wobbe de winkel binnen. “Zeg Wobbe, die testpersing van Dylan die straks verschijnt, hè,” waarbij hij me onderbrak: “Die heb ik al voor je besteld, komt goed.”Zo is Wobbe. Hij weet wat je wilt hebben. En wat je mooie muziek vindt.
En het is een van de Dylan-vrienden, met wie we regelmatig bijeen komen om te praten over de muziek van Dylan. Maar dat doen we voorlopig niet. We hebben wel wat anders aan de kop, nu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten