donderdag 19 mei 2016

Overvloed

Vandaag ontving ik via de post twee pakketjes, die te groot zijn voor het reguliere post-werk. Het eerste is een dik pakketje van Bol.com, met daarin een boek. Het betreft de Bob Dylan-aantekeningen tussen februari 2015 en april 2016 van blogger Tom Willems, gebundeld onder de titel Geef De Anarchist Een Sigaret. De auteur is misschien wel de grootste Dylan-kenner van de Lage Landen; in ieder geval troeft hij mij af als het gaat om (triviale) feitjes rondom onze gezamenlijke held.
Het verschil moet er zijn.
De blog van Tom is interessant, niet alleen vanwege zijn eigen stukken, maar ook vanwege het podium dat Bob Dylan In (Het) Nederland(s) Is. Zo schreef Jochen gisteren de bijdrage over het Dylan-nummer Jolene, waarbij hij een koppeling legt met muzikant Mink/Willy DeVille. Waar Jochen (bewust?) geen aandacht aan besteed, is die andere link tussen Dylan en DeVille: gitarist Freddie Koella.
Koella is onder meer de tweede gitarist tijdens de tournee van 2003, waarbij Dylan and his band in november van dat jaar in de Heineken Music Hall speelden. En de 'frontman' voor het eerst zijn elektrische pianootje introduceerde.
Dat andere pakketje van vandaag was een ronde kartonnen staaf. Een verpakking om een heuse poster te versturen. En jawel, in deze staaf zat een poster. Namelijk de een poster van The Cutting Edge. Met deze bijzonder mooie poster, als promotie van The Best Of The Cutting Edge, kan ik weer een stukje muur behangen.
Alsof ik een bakvis ben en fan van The Backstreet Boys.
Maar ik ben geen bakvis en evenmin idolaat van een boyband.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten