vrijdag 26 juli 2024

Olympische Spelen 2024

In Parijs beginnen vandaag de Olympische Spelen. De zomereditie van 2024. Alweer de 33e editie, begrijp ik. Meedoen is belangrijker dan winnen, is de olympische gedachte. En dus zijn de eerste sporten al begonnen, voordat vanavond de openingsceremonie wordt gehouden.
Voor het eerst is de opening niet in een stadion, maar in de buitenlucht. De rivier de Seine is het toneel van de start van het sporttoernooi. De eerste woordspeling heb ik al gehoord, dat het de 'openingsSeine' wordt van de Olympisch.
Geen idee of Dylan dit sportgebeuren volgt. Ik denk het eigenlijk niet. De bard zit in de Verenigde Staten en maakt zich op voor het tweede gedeelte van zijn Outlaw Music Festival Tour 2024, met onder andere John Mellencamp en Willie Nelson. En toch denk ik bij de Olympische Spelen aan Dylan.
Property of Jesus is een lied dat op Shot Of Love verscheen, het afsluitende deel van Dylan's gospeltrilogie. Het is een verwijt tegen elk cynisme richting gelovigen. Dylan zingt onder meer: You can laugh at salvation, you can play Olympic games.
Het is misschien flauw, maar ik denk hier aan. Als vanavond de vlaggen van de deelnemende landen weer worden binnengedragen. Je kunt meedoen aan de Olympiade, maar uiteindelijk is het van belang of je een eigendom bent van Jezus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten