dinsdag 23 juli 2024

België

De laatste dagen kijk ik wat rond in Dylanesque België. Wanneer en waar trad Dylan op bij onze zuiderburen? In de afgelopen tien jaar waren het vier optredens.
Vier. Dat is een wat kleiner aantal dan in Nederland. Maar vooruit. Het zijn er wel vier. Komend najaar treedt Dylan alleen op in België, zijn enige concert in de Lage Landen dit kalenderjaar.
Het komende Lage Landen-concert is in Antwerpen. Daar was Dylan in 2017 voor het laatst. Bij die tournee deed Dylan ook de AFAS Live aan, waar ik toen met mijn oud-mentor Wietse ben geweest.
In Brussel kwam Dylan vaker, drie keer zelfs. In 2013, in 2015 en in 2022 stond de bard in de Brusselse en Europese hoofdstad.
Niet zo heel gek natuurlijk, want in When I paint my masterpiece zingt Dylan: I left Rome and landed in BrusselsEnfin. België dus. Antwerpen. Mooie stad, ik kom er wel eens doorheen als ik naar het klooster in Westmalle ga. Dan is het treinen naar Antwerpen en met de bus naar de abdij. Maar ik denk niet dat Dylan zo'n monastieke ervaring ook heeft gepland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten