zondag 16 juni 2024

Volksparkstadion

Vanmiddag begint het Nederlands Voetbalelftal aan het Europees Kampioenschap 2024. Deze editie wordt wél gespeeld volgens planning; vier jaar geleden werd het EK met een jaar uitgesteld vanwege corona.
De eerste wedstrijd is in het Volksparkstadion in Hamburg. Daar zal huidig bondscoach Ronald Koeman goede herinneringen hebben. De eerste halve finale werd hier gespeeld tussen Nederland en West-Duitsland. Oranje won met 1-2, Koeman scoorde het eerste doelpunt. "Het Volksparkstadion is van Oranje!" jubelde commentator Evert ten Napel.
Bob Dylan heft hier niets mee te maken. Dylan is geen Europeaan, dus dit toernooi zal aan hem voorbij gaan. Ik vraag me af of Dylan dit spel, soccer, wel leuk vindt. Maar dat doet er niet toe. Waar het in dit geval wel om gaat, is het gebouw naast het Volksparkstadion. Dat is namelijk het Barclaycard Arena. Daar zag ik in 2019 Dylan optreden. Mijn enige concert buiten Nederland.
Het Volksparkstadion mag dan van Oranje zijn, de Barclaycard Arena is van Bob Dylan.
In 1983 was Dylan bezig met zijn album Infidels. Het zou de eerste plaat worden na zijn christelijke trilogie Slow Train Coming, Saved en Shot of Love. Waarschijnlijk in een kamer van het Ritz Carlton hotel in New York schreef Dylan twee pagina's met nieuwe teksten - die teksten zouden dan op Infidels gekomen moeten zijn; het briefpapier is in ieder geval afkomstig van het New Yorkse hotel. Eind dit jaar kunnen we een bod doen op deze velletjes.
Ik vrees dat ik deze veiling oversla. Andere prioriteiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten