vrijdag 14 juli 2023

Om de menswording

Donderdag was ik in Utrecht. In conferentiecentrum In de Driehoek werd een symposium gehouden naar aanleiding van het boek Om de menswording. Dit boek is geschreven door mgr. Joris Vercammen, emeritus aartsbisschop van de oud-katholieke kerk.
Dat heeft niets met Bob Dylan te maken.
Behalve mijn reisgenoot, met wie ik naar Utrecht ben afgereisd. Hij had in zijn tas een uitgave mee, van de papieren bespreking van Sjoerd de Jong over Folk Music, waarin Greil Marcus het een en ander over Dylan zegt.
Het krantenartikel is van de hand van De Jong, neerlands enige 'echte' biograaf van Dylan. In 1992 kwam zijn biografie al op de markt, in 2000 volgde een bijgewerkt levensverhaal. Een derde versie moet nog verschijnen - of ik moet dat hebben gemist.
Desalniettemin was ik in mijn nopjes. Er kan niet genoeg over Dylan worden geschreven en gepubliceerd. En het krantenpapier is het prachtigste wat er is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten