vrijdag 23 oktober 2020

Tony Glover

Tony Glover is een vriend van Dylan. Hij was een van de weinigen, schrijft muziektijdschrift Rolling Stone, die met Dylan in contact bleef, nadat de jonge Zimmerman uit Minneapolis vertrok naar New York. In het programmaboekje van Newport Folk Festival in 1963 schreef Dylan dat Glover “a friend [is] to everything I am … who feels and thinks and walks and talks just like I do.”
Hun gesprekken en brieven zijn verzameld. Een deel uit die verzameling is in het genoemde magazine gepubliceerd. Ter promotie van een veiling van de stukken. Ze hebben mij niet gepolst, maar ik heb het geld ook niet voor deze verzameling. Als ik het benodigde bedrag wel zou hebben, is het maar de vraag of ik het materiaal zou opkopen.
Dit werk moet eigenlijk naar de universiteit van Tulsa, waar een groot deel van Dylans archief al is opgeslagen. Vlakbij het Woody Guthrie Center and Museum, opgekocht door archivaris Michael Chaiken. Dáár moeten de Glover-aantekeningen naar toe.
Maar dat is mijn bescheiden mening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten