donderdag 26 december 2019

Tweede Kerstdag 2004

In de Indische Oceaan vond Tweede Kerstdag 2004 een grote tsunami plaats. Deze vloedgolf, het gevolg van een aardbeving in de oceaan, maakte slachtoffers op de randen van de grote plas: Bangladesh, India, Indonesië, Kenia, Madagaskar, Maldiven, Maleisië, Myanmar, Seychellen, Somalië, Sri Lanka, Tanzania en Thailand. In totaal vonden ongeveer 230.000 de dood.
Ik was in die periode bezig met het schrijven van het profielwerkstuk, een vereiste voor het examenjaar van de havo. Deze PWS maakte ik samen met een klasgenoot, die geveld was door Pfeiffer, waardoor het feitelijke werk voor dit werkstuk bij mij kwam te liggen. Dat vond ik niet erg, want we hadden al besloten om dit document te maken over Bob Dylan; het bijbehorende vak uit ons profiel was Muziek.
Tijdens het tikken van deze meesterproef deed ik op mijn kamer, met de Top2000 op de achtergrond. Elk uur dat het nieuws voorbij kwam, liep het dodental op tot het uiteindelijke astronomische bedrag. Je kon hier niets bij voorstellen, wat voor verschrikkelijk effect dit natuurverschijnsel had op de omgeving.
Zo zijn Dylan en de tsunami voor mij aan elkaar gekoppeld.
Het profielwerkstuk leverden we overigens ruim op tijd in. We kregen hier een Goed voor, net als voor de bijbehorende presentatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten