zaterdag 21 december 2019

Boomer

'Boomer' is het woord van het jaar 2019. Dat heeft de Dikke van Dale dinsdag bekend gemaakt. De boomer is een persoon, met name van gevorderde leeftijd, met ouderwetse denkbeelden of conservatieve opvattingen.’ In de Volkskrant wordt een lijstje getoond met de eisen waaraan de boomer voldoet:
-Heeft teletekst op de mobiele telefoon
-Eet vlees en heeft daar geen wroeging over
-Luistert naar de nieuwste CD van Bob Dylan in een Volvo SUV, liefst 130 km/u. Of harder.
-Raadpleegt de consumentenbond voordat hij/zij een aankoop doet
-Draagt een jasje als Olivier B. Bommel
-Denkt dat de klimaatverandering wel meevalt
Natuurlijk, niet elke eis is van toepassing. Maar ik herken me wel in een aantal voorwaarden om als boomer door het leven te gaan. Ik check het nieuws via de teletekst-app op mijn telefoon. Vlees eten vind ik geen enkel probleem. Een jasje als als Olivier B. Bommel is een mooi jasje. Klimaatverandering gebeurt, maar is waarschijnlijk minder erg dan de zogenaamde klimaatgekkies ons doen geloven.
En de nieuwste cd van Bob Dylan draai ik zeker. Niet alleen de laatste cd, ook die daar aan voorafging. En die cd daarvoor weer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten