donderdag 10 augustus 2017

Daily Dylan

Is het mogelijk om elke dag iets over Bob Dylan te publiceren? Ongetwijfeld. De site ExpectingRain.com is hier een goed voorbeeld van. Helemaal eerlijk is dat trouwens niet, want op deze site staan enkel links naar Dylan-gerelateerd online content. Daarbij gaat het om artikelen, filmpjes en wat al niet meer over Dylan in de meest brede zin des woords. Ook collega-artiesten komen hier aan bod.
In Nederland heb je Tom Willems met Bob Dylan In (het) Nederland(s). Hij blogt niet dagelijks, maar wel regelmatig. Soms een blog van een ander, vaker eigen materiaal. Zijn online “magazine” is voor mij vaak een bron van informatie. Of van een interessante interpretatie. Tom houdt me scherp.
Dan heb je in Nederland ook het blog van Marnix de Boer, Bob Dylan door de ogen van een jongen. Na een stormachtig begin over met name Dylan, is het nu rustig van de kant van Marnix. Wel jammer, want het is natuurlijk een mooie niche: hoe ontwikkel je je als puber/adolescent met de muziek van Dylan als richtingwijzer?
En dan ben ik er dus ook nog. Als Dylan-blogger. Vanzelfsprekend met een geheel eigen werkterrein. Ik publiceer de setlisten van Dylan. Beschrijf waar ik op Dylan-gebied bezig ben. Combineer teksten met mijn leven, als kapstokjes van elkaar. Dat soort dingen. Misschien dat niemand zit te wachten op mijn blogs.
Dat kan, maar dat geeft niet. Ik weet dat het leven van een blogger bestaat uit schrijven en gelezen worden. Maar een schrijver als ik wil in eerste instantie gewoon schrijven. Wie mee wil lezen, is van harte uitgenodigd. Niet dagelijks van mijn kant, wel met enige regelmaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten