vrijdag 27 maart 2015

Jeremia 31: 31

Gisteravond ben ik naar de gemeentevergadering geweest van de kerk waar ik elke zondag heen ga. De voorzitter van de avond opende met een tweetal Bijbelteksten, één uit het Oude Testament en één uit het Nieuwe Testament. Ik was gelijk na het eerste Bijbelvers weg. De voorzitter begon met voor mij bekende woorden:
De dag zal komen – spreekt de HEER – dat ik met het volk van Israël en het volk van Juda een nieuw verbond sluit.
Dit is vers 31 van hoofdstuk 31. Ik dacht aan de binnenhoes van Saved, Dylans tweede gospel-elpee. Daar staat dit vers ook, uiteraard in de Engelse vertaling. Behold, the days come, saith the LORD, that I will make a new covenant with the house of Israel, and with the house of Judah.
Het album met die geweldige hoes, een schilderij van Tony Wright, waarop de hand van Jezus is te zien, die Zijn uitverkorenen de hand reikt. Deze hoes werd in eerste instantie door de platenmaatschappij, Columbia Records, afgewezen. Het was een te expliciete hoes. Misschien ook wel te gruwelijk. Dus werd een Dylan in actie -in een schilderij- als hoes genomen. Gelukkig is het oorspronkelijke idee alsnog de definitieve hoes.
Toen ik al deze dingen de revue had laten passeren, kwam ik weer terug op aarde. Ik hoorde dat er wat werd uitgelegd over de financiën van het afgelopen jaar. Ik nam het ter kennisgeving aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten