dinsdag 4 maart 2014

Dylan-fans

Ik woonde en studeerde in Zwolle, toen ik werd geattendeerd op een bandje aan de rand van de Veluwe. Thirteen Weeks heette dit bandje. Genoemd naar de periode dat restte tussen de eerste repetitie en het eerste optreden. Een akoestisch gezelschap, gevormd door een gitarist, een bassist, een drummer en twee aantrekkelijke zusjes waarvan de een zong en de ander saxofoon speelde.
Inmiddels heeft de band wat personele wijzigingen doorgevoerd. Het zingende zusje is vertrokken, bijvoorbeeld. De sax-zus zingt. De gitarist en de bassist zijn gebleven. Het repertoire is uitgebreid. Het is niet per definitie alleen de muziek van Bob Dylan.
Ik onderhoud in alle terughoudendheid enige contact met dit bandje. Van grote afstand, dat wel. Maar ik werd gisteren gewezen op een nieuw optreden. In Markelo. Het zusje meldde me:
Een andere Dylan fan gaat zondag namelijk een solo optreden verzorgen op een heel bijzondere manier. Hij heeft verschillende nummers van Dylan uitgezocht die een belangrijk stukje geschiedenis op z'n Dylans vertellen. Compleet vormgegeven met filmpjes en foto's van Dylan door de jaren heen. Eigenlijk voor echte Dylan fans een bijzonder optreden die je niet wilt missen.
Ik geef het bij deze in ieder geval door. Misschien vind je het leuk om hier heen te gaan. Voel je vrij. Thirteen Weeks kan het hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten