dinsdag 31 december 2013

Bob Dylan 2013

Nu het jaar 2013 zijn einde nadert, kijk ik kort terug op het afgelopen jaar. Op het gebied van Bob Dylan ben ik goed verwend. De release van Another Self Portrait is natuurlijk voor een deel verantwoordelijk voor. Nummer 10 van de Bootleg Series, voorafgegaan door de singel Wigwam/Thirsty Boots tijdens Record Store Day.
Alleen al dit album zou mij bijzonder blij hebben gemaakt.
Maar Dylan kwam dit jaar ook in eigen persoon naar Nederland. Twee optredens in de Heineken Music Hall, waarvan ik de eerste avond heb meegemaakt. Samen met mijn Dylan-vriend Jan. Een mooie avond, goed concert. Ondanks wat de recensenten na afloop schreven.
Is er nog iets anders dat gezegd moet worden over Dylan in 2013? Iets over de boeken die over hem zijn verschenen? Het kinderboek If Dogs Run Free? Alle artikelen die zijn verschenen? De geruchten over een live-cd van de tournees van het afgelopen jaar? De familieperikelen van de zanger? De…
Nee, hier laat ik het bij. 2013 was een mooi Dylan-jaar. We hebben weer mooie kruimels van de bard toegeworpen gekregen, in verschillende vormen. Daar ben ik Dylan dankbaar voor – natuurlijk voor wat zo’n bedankje waard is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten