donderdag 28 februari 2019

Desire

Wat vind je nou zo mooi aan Bob Dylan? vroeg mijn collega. Wat antwoord je daar dan op, als je bij de koffieautomaat staat? Ik vertelde iets over de teksten, de voordracht, het imago. Mijn collega vertelde dat hij vooral de elpee Desire kon waarderen. Om Dylan daarna uit het oog te verliezen.
Nee, dat is niet helemaal waar. Mijn collega verloor Dylan definitief uit het oog na het optreden in de Evenementenhal van de stad Groningen. Collega had die dag ook een verjaardag, maar moest daar verstek laten gaan wegens het optreden van de bard in Groningen. Maar binnen mum van tijd, zo'n anderhalf uur, was collega toch op de verjaardag terecht gekomen. Een concert met een ongeïnspireerde zanger, die ongemotiveerd zijn liedjes het publiek in gooide.
Zonder de hits te spelen.
Maar ja, als je bij Dylan een greatest hits-show verwacht, ben je bij hem aan het verkeerde adres.
Desalniettemin werd de zanger gespot in een café in Noordpolderzijl. Bekend is dat Dylan, als hij meerdere dagen in een stad verblijft, bij voorkeur gaat fietsen. Zo kwam het dat hij de koffietent ’t Zielhoes binnenstapte. Volgens wijlen waard Siert van Warner gebeurde die dag niets, het was vrij rustig. “D’r zit allennig n gekke Amerikoan aan de bar kovvie te drinken.”
Die gekke Amerikoan was Dylan in eigen persoon.
Een mooie anekdote om opgevist te worden in het Dagblad van het Noorden, ter ere van Dylan's 75e verjaardag. Of het waar is, doet er niet toe bij zo'n herinnering. Het maakt me alleen maar jaloers.
Was ik daar maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten