vrijdag 15 februari 2019

Adelaide

Australië ligt qua tijdszone verder dan Nederland. Als in dit land de dag is begonnen, duurt het een etmaal voordat Nederland aan de beurt is. Toen Bob Dylan in 1986 met Tom Petty & The Heartbreakers door dit land tourde, waren zijn shows al afgelopen op het moment dat in Nederland de zon op kwam.
Net zoals die avond in Adelaide van 15 februari, onderdeel van 1986 True Confessions Far East Tour. Een show met 26 nummers, waar de nummers die Petty speelt niet zijn meegeteld. Ik was er niet bij, vanzelfsprekend. Die dag zou ik geboren worden, die dag volgens de Nederlandse tijdrekening.
Desalniettemin kan ik redelijk dicht bij dit optreden komen. Negen dagen later gaven de mannen een optreden in The Sydney Entertainment Centre in Sydney. Dat optreden is via het witte platenlabel Sonic Boom op cd uitgebracht. En dus kan ik op die manier dicht bij de Dylan komen van die dag in 1986. Die ene voor mij zo belangrijke dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten