woensdag 17 mei 2017

I Threw It All Away

Wat ben ik blij met het blog van Tom Willems! Hij wordt wel de beste Dylan-blogger van de Lage Landen genoemd. En hij biedt ruimte aan “fellow Dylan-bloggers” zoals Jochen. Die publiceerde afgelopen week een mooi verhaal over I Threw It All Away, een nummer van Nashville Skyline. Een schitterend mooie versie van dit nummer speelde Dylan in 2002, tijdens mijn eerste Dylan-concert.
Nick Cave heeft het nummer ook gespeeld. Of in ieder geval, de Australiër heeft iets met dit nummer. Cave. Ik houd wel van die man. Mede vanwege zijn werkethos. Maar ook vanwege zijn liefde voor Dylan. Of zoals Jochen het opschrijft: Al ruim twintig jaar gaat het verhaal rond dat hij in elke stad waar hij komt een exemplaar van Dylans Nashville Skyline koopt, en de bron van dat verhaal is Cave zelf, in een interview met Andy Gill voor het blad Q, mei ’95:
Ik blijf telkens maar weer een en hetzelfde album kopen; ik heb zó ontzettend veel versies van Nashville Skyline – ik heb van Dylan zo langzamerhand wel … weet ik veel, zoveel als nodig is.
Mooi, daar kunnen we weer mee vooruit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten