zaterdag 9 mei 2015

Last Infidels Outtakes

Bij mijn plaatselijke hofleverancier voor muziek, Wobbe, haalde ik vanmiddag een nieuwe elpee. Of nou ja, weliswaar tweedehands, maar voor mij nieuw. Ik had de plaat al een tijd zien staan bij Wobbe, maar tot vandaag dus niet gekocht.
Last Infidels Outtakes heet het album, en is een bootleg met afgekeurde versies van nummers en sowieso afgekeurde songs. De setlist is overzichtelijk.
Op kant A staan de volgende nummers: Julius & Ethel (voor mij onbekend), Ain't No Goin' Back (eveneens onbekend), Someone's Got A Hole On My Heart (in een andere versie dan op The Bootleg Series 3), Don't Start Me Talking (onbekend), Blind Willie McTell (band-versie) en Clean Cut Kid (afwijkende versie van Empire Burlesque).
Op kant B staan: Tell Me (afwijkende van The Bootleg Series), Lord Protect My Child (idem), Blind Willie McTell (de versie van de Bootleg Series), Jokerman (alternatieve versie) en Union Sundown (alternatieve versie).
De kwaliteit van de songs is matig. Dat wil zeggen: de bootleg zelf is niet heel sterk. Het klinkt soms net alsof de opnames zijn gemaakt bij een deur. Maar het is dan ook een bootleg, dus kwaliteit is altijd maar afwachten geblazen.
Voor de liefhebbers onder ons: de bootleg is in 1987 geproduceerd door Icecream Records en is 'Made in Israël'. In de uitdraai-schijf staat het serienummer BDI 83-A en BDI 83-B (de A-kant en de B-kant). Over de prijs doe ik geen uitspraken, maar ik betaalde wel minder dan dat Wobbe op de hoesplaat had geplakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten