donderdag 28 mei 2015

Een greep uit Dylan

In de jongste Lust For Life stond een recensie van een cd die ik niet kende. Gelukkig maar, het zou wat zijn als ik alle besproken cd's in LFL al kende, voordat ik er via dit magazine op geattendeerd werd. Recensent van dienst Harry de Jong attendeerde me op A Slice Of Dylan van het duo Klaassen & Van Dijk.
Dit duo kende ik niet. Dat ligt aan mij, begreep ik uit De Jong's recensie. “[Michel] van Dijk maakte ooit deel uit van roemruchte formaties als Les Baroques en Alquin, terwijl [Marc] Klaassen in lang vervlogen dagen met Ad Vanderveen en diens groep Personnel op pad was.” Inmiddels vormen de twee al vier jaar een muziek-koppel en is dus hun Dylan-cd verschenen.
Good Old John Sinclair heeft de liner notes geschreven, Van Dijk doet de zang en Klaassen zorgt voor vrijwel alle muziek, soms aangevuld door een prima begeleidingsband. Het resultaat is prima (ja, Tom, covers kunnen!). Neem bijvoorbeeld Don't Think Twice, It's All Right, Gotta Serve Somebody en Not Dark Yet.
Een frisse en verantwoorde cover-cd noemt De Jong A Slice Of Dylan. Dat onderschrijf ik. En daar laat ik het voor nu ook bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten