donderdag 11 mei 2023

Randy Newman

Eind 2019 kondigde Randy Newman aan dat hij naar Nederland zou komen voor een optreden. De Oosterpoort in Groningen zou 5 juni 2020 de plaats van handeling zijn. Maar toen kwam Corona, en werd het concert een jaar verschoven. Een jaar later bleek Corona nog steeds actueel te zijn en werd Newman's muziekuitvoering opnieuw verplaatst. En vervolgens nog eens een keer. Plus een verplaatsing vanwege een gebroken nek van de zanger en pianist. Totdat vorige week het concert definitief werd geannuleerd. Het herstel van de muzikant na de nek-operatie bleek toch langer te duren dan gehoopt en verwacht.
Ik kan me niet herinneren dat ik vaker zo vaak een concert verplaatst heb zien worden. Wel dat het eenmalig werd verzet, of dat het door Corona al werd geannuleerd. Alle concerten die ik van Dylan heb gezien, gingen onverminderd door. Tenzij ik in 2020 in Japan had gewoond, maar dat is niet het geval.
Welke link bestaat tussen Dylan en Newman? In ieder geval deze, dat Dylan zijn collega een inspiratie noemt, his favourite songwriters of all time. En beiden spelen piano - waarbij Dylan toch wel zijn meerdere moet erkennen in Newman. En beiden maken muziek voor films. De een als filmmuziek-maker, de ander met soundtracks.
Dat soort dingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten