maandag 4 mei 2020

Dylans geruisloze monument

Jochen Markhorst heeft zijn achtste Bob Dylan-boek gepubliceerd: Where Are You Tonight? (Journey through dark heat); Bob Dylans geruisloze monument uit 1978, gaat over het sluitstuk van Street Legal, het album van Dylan uit '78.
Het lezen van dit boek brengt me terug naar de zomer van 2005. Ik was op vakantie in Zeeland, waar ik een week was tijdens de zomervakantie van een klasgenoot en zijn familie. Zoutelande. Tijdens een winkelmiddag passeren we een platenzaak, waar ik toch even binnenkijk.
Daar tik ik een exemplaar op de kop van Street Legal, voor een paar euro. Bij thuiskomst gelijk luisteren - mij valt gelijk het nummer Is Your Love in Vain? op. If I’m a fool you can have the night, you can have the morning too.
Het waren de jaren dat Guus Meeuwis een hit had met zijn versie van André Hazes' Geef Mij Nu Je Angst. Geef mij nu de nacht, ik geef je de morgen terug. 
Jaja.
Daar gaat het niet over in Jochen's nieuwe boek. Maar ik denk er wel aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten