zaterdag 15 december 2018

Lucas Kramer

Ik had nog nooit van Lucas Kramer gehoord. Tot ik vandaag de cd Licht In De Nacht ontving, een gratis album van de Evangelische Omroep in het kader van Daarom Kerst. Zeven liedjes staan op deze cd, in het teken van de geboorte van Jezus.
Het vierde en middelste nummer van de reeks is Vraag En Antwoord, volgens het boekje een nieuw lied. Waarschijnlijk had ik het niet eens heel erg opgemerkt, als de melodie me niet bekend voor kwam. Maar de melodie kwam me dus wél bekend voor. Het is namelijk Make You Feel My Love.
Margreeth Ras – van Slooten schreef er de tekst Vraag En Antwoord op. Ik vermoed dat Margreeth hiertoe geïnspireerd is geraakt door de uitvoering van Adele. Zoals veel artiesten dat is overkomen. Terwijl de originele uitvoering beter is, betrouwbaarder, eerlijker – in plaats van een gladde, maar overigens wel keurige versie van Adele.
Enfin.
Je verwacht het niet.
Maar je komt opeens Dylan tegen op een Nederlandse kerst-cd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten