zondag 23 december 2018

Christmas in the heart

De komende week draait in De Bleek het album Christmas In The Heart van Bob Dylan. De bard kwam er in 2009 mee, dus dit wordt het tiende jaar dat Dylan's kerstplaat wordt afgespeeld. De een vindt het kitsch, volgens de ander heeft Dylan lang genoeg gewacht tot zijn stem het waardig was deze nummers te zingen.
Christmas In The Heart verscheen in september 2009, net toen ik was afgestudeerd. Die maanden probeerde ik via een re-integratieproject aan het werk te komen. De dag dat Christmas In The Heart verscheen, was ik 's middags vrij. 's Avonds zou ik naar Hardenberg afreizen, voor een reünie van mijn evangelisatie-week in Beerze.
De verkoper had net het kerst-schap met Dylans cd neergezet, toen ik binnen kwam. “Je bent de eerste aan wie ik dit jaar een kerst-cd verkoop,” zei de verkoper. Dat geloofde ik wel, het was immers half september. Kerst zou nog drie maanden duren. Maar ja, het nieuwe album van Dylan kent geen tijd.
We zijn 9 jaar na de release van Dylans kerstalbum. Alsof het elk jaar beter wordt, eigenlijk. Het is net kaas en wijn: hoe ouder het is en hoe langer je het laat liggen, hoe beter de kwaliteit er van wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten