zaterdag 3 mei 2014

I threw it all away

Gisteren schreef ik op dit blog over mijn eerste Dylan-concert, twaalf jaar geleden. Het tweede nummer dat Dylan en band die avond speelden, was I Threw It All Away, van de elpee Nashville Skyline. Wat mij betreft is deze uitvoering nog één van mijn favoriete.
Dit nummer verscheen in 1969 ook als singel. Het was voor Dylan een Nederlands debuut: met deze singel kwam Dylan voor het eerst in de de hitlijsten van de Lage Landen. Het is was aan de late kant, gezien het feit dat het pas 1969 was dat Dylan succes begon te krijgen in ons land. Los van een aantal muziekfanatici die de ontwikkelingen in Engeland en Amerika volgden, wist Jan met de Pet niets van de dichter uit de Verenigde Staten.
Overigens is het natuurlijk een triviaal feitje: Dylan speelt op mijn eerste Dylan-concert zijn eerste succesvolle 'Nederlandse singel'. Je kunt er geen conclusies aan verbinden. Het is wat het is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten