zaterdag 24 februari 2024

Kronieken #111 | Westmalle

De afgelopen dagen was ik in Westmalle. Ik verbleef een midweek in de Abdij van Onze-Lieve-Vrouw van het Heilig Hart van Westmalle, onderdeel van de Orde van de Cisterciënzers van de Strikte Observantie. Daar ben ik vaker, in principe elk jaar wel een keer.
Bij thuiskomst verraste mevrouw Frits me met een cadeautje. Dat had ze natuurlijk niet hoeven doen, maar het is uiteraard fijn om iets van haar te krijgen. Het gaat om het boek Dylan by Schatzberg, dat volgens haar bijna meer een kunstboek is dan een biografie.
Mevrouw Frits kan goed de dingen op waarde schatten.
Over het op waarde schatten, het financieel waarderen van iets, Iconic Artists heeft het oeuvre van Rod Stewart weten te bemachtigen. Bijna 100 miljoen dollar wordt overgemaakt naar Sir Rod. Ionic Artist is een ander bedrijf dan Universal Music Publishing Group, dat voor het drievoudige de teksten van Dylan eigendom maakte.
Het bedrijf is ook iets anders dan Ionic Ionic Originals, de titel van een serie van T Bone Burnett. Die dook twee jaar geleden met Dylan de studio in voor het opnieuw opnemen van Dylan's songs. De re-releases zijn in het kader van T Bone's eigen analoge schijf-technologie, NeoFidelity Inc.
Ik drink er maar een goed glas Westmalle op.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten