zondag 1 oktober 2023

10 jaar

Het eerste decennium zit er op. Vandaag tien jaar geleden begon ik aan een blog over Bob Dylan. Enerzijds ter voorbereiding op het concert van later die maand in de Heineken Music Hall, waar ik met mijn vriend Jan naar toe zou gaan. Anderzijds viel de start van mijn Dylan-blog samen met de release van Another Self Portrait, deel tien uit de Bootleg Series.
Nu zijn we tien jaar verder. Ruim 2200 berichten heb ik sindsdien gepubliceerd, die allen een link met Dylan hebben. Soms heel direct, zoals setlisten van optredens en aankondigingen van nieuwe albums. Soms indirect, over collega-artiesten waar iets over te melden is. Al die berichten, al die woorden vormen een ander zelfportret - over Dylan, maar net zo goed over mezelf.
Laat mij uw woorden zien en ik zeg u wie u bent.
Vanavond is Kansas de plek van handeling. De start van de tournee, die Dylan en zijn band door de Verenigde Staten laat gaan. Het optreden begint om 8 uur - 8 p.m. sharp! Don't you dare miss it. Vanwege het tijdsverschil met Amerika zullen we in Europa morgenochtend zien wat de speellijst is. Van in ieder geval deze avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten