dinsdag 25 augustus 2020

Voorstellen

Met welk voorwerp stel je jezelf voor? Voor deze opdracht werd ik gesteld bij de kennismakingsochtend van de Rijksuniversiteit Groningen, alwaar ik de studie (pre-master en master) Geestelijke Verzorging ga volgen. Keuzes te over, mijn huis staat vol met spullen die allemaal wel iéts van mij laten zien.
Mijn keuze-materiaal viel op de Signature Series Harmonica, dat Hohner een aantal jaar geleden op de markt bracht. Met als toelichting dat ik elke dag wel Dylan luister of een tekst van hem door mijn hoofd speelt. En dat ik houd van het verzamelen van dit soort aangelegenheden.
Is het je eigen beperkte zicht als je ziet dat de naam van Bob Dylan in goede aarde valt?
Tijdens de pauze had ik aanspraak met een medestudent, die ook wel naar Dylan luistert, maar geen fan is. Hij heeft de bard eenmaal zien optreden, want het is wel een icoon. In Marseille, 2009. Tenminste, dat zei hij; maar Marseille was 1999, in 2009 speelde Dylan in de Franse steden Parijs en Straatsburg.
Enfin.
Zo'n voorwerp nodigt wel weer uit tot een gesprek. En dat is natuurlijk waar het ook voor bedoeld was, bij de kennismakingsochtend.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten