dinsdag 7 januari 2020

Timothée Chalamet

Timothée Chalamet ken ik niet. En dat zal een fout zijn. Ik gok dat generaties filmliefhebbers me nu boos aankijken: hoe kún je Timothée Chalamet niet kennen? Heel eenvoudig: omdat ik geen filmkenner ben, niet eens een filmliefhebber.
Maar de naam van de acteur ben ik vandaag dan tegen gekomen. De 24-jarige Chalamet gaat namelijk de de hoofdrol vertolken in een biopic over zanger Bob Dylan. De film behandelt de periode van halverwege de jaren zestig, toen Dylan de overstap maakte van akoestische naar elektrische muziek.
Dylan zelf werkt via zijn manager als uitvoerend producent actief mee aan de film, die nog geen officiële titel heeft. De film is gebaseerd op het boek Dylan Goes Electric, geschreven door Elijah Wald. De biopic wordt geregisseerd door James Mangold, die eerder Walk The Line over zanger Johnny Cash en de biografische sportfilm Ford v Ferrari (in Nederland verschenen als Le Mans ’66) maakte.
Onduidelijk is wanneer de film verschijnt. Het kan dus zomaar nog een paar jaar duren voor de film wordt vertoond. Ik wacht rustig af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten