woensdag 18 april 2018

Dylan in Amsterdam

Vorig jaar viel 17 april in het Paasweekend. Toen was 17 april de Tweede Paasdag. En het was de middelste van drie concerten van Bob Dylan in AFAS Live in Amsterdam. Dat concert heb ik bijgewoond. Samen met mijn makker Wietse.
Het was mijn negende Dylan-concert dat ik heb gezien. Net als alle andere concerten, heb ik ook aan dit optreden een fysieke herinnering. Het kaartje kocht ik nog in het “oude jaar” 2016, waardoor de concertzaal op de ticket nog als “Heineken Music Hall” staat vermeld. Wel in kleine lettertjes nog vermeld dat het “Vanaf 1 januari 2017 AFAS Live” is.
Ik mocht me eens vergissen.
Van al mijn Dylan-optredens heb ik een bootleg in huis. Een concertregistratie vanuit het publiek. En ook van deze show. Die cd’s zien er mooi en verzorgd uit. Geen gebrande schijfjes, met een bruine achterkant. Maar een keurig zilver schijfje. Aangevuld met leuke foto’s in een mooi boekje. Uitgegeven via een ondergrondse label, luisterend naar een naam als Rattle Snake of Crystal Cat.
Gedistribueerd via de bekende parkeerplaatsen en achterkamers.
Vandaag is een mooie dag om de bootleg van vorig jaar maar weer te draaien. En me te verheugen op songs als Pay In Blood, Scarlet Town en Desolation Row.

Dit blog verscheen eerder op FritsTromp.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten