zondag 8 oktober 2017

Vier jaar

Vier jaar geleden plaatste ik mijn eerste bijdrage op dit Dylan-blog. Het was de eerste van oktober 2013, Another Self Portrait was net vijf weken eerder verschenen, Dylan was begonnen aan een tournee, waarbij hij aan het einde van de maand tweemaal de Heineken Music Hall zou aandoen. Redenen genoeg om een blog bij te houden, een blog specifiek over Bob Dylan en parallel aan mijn reguliere weblog.
Een ander zelfportet, dus.
Nu zijn we vier jaar verder. Een Ander Zelfportret levert met dit bericht haar 899e Dylan-blog. Althans, voor dit blog geschreven. Dan tel ik de stukken niet mee, die geschreven zijn voor Classic Rock Mag of Bob Dylan in (het) Nederland(s). Het totaal aantal artikelen van mijn hand over de Nobelprijs-winnaar zullen waarschijnlijk wel over de duizend zijn – voor zover aantal er iets toe doet.
Vier jaar met een willekeurige regelmaat iets schrijven over Dylan. Niet omdat het moet. Ik vraag me af of ik een doelgroep bedien met mijn bijdragen. Dat zou zomaar kunnen, hoewel het een kleine 'achterban' is. Alsof ook dat er iets toe doet: schrijven over Dylan is vooral iets wat ik voor mezelf doe. Daar heb ik alleen mezelf voor nodig.
Het is een zelfdiscipline waar ik wél bij vaar: blijven schrijven, en blijven schrijven over wat ik het leukste vind. Dat daar anderen een stukje van kunnen meelezen, is een mooi extraatje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten