woensdag 1 november 2023

College

Donderdag staat Ernst Jansz in De Tamboer in Hoogeveen. Hij geeft een theatercollege over Bob Dylan. Ter voorbereiding op dit optreden gaf de muzikant een interview aan de Hoogeveensche Courant. Leuk gesprek.
Het is voor een gedeelte vergelijkbaar met wat Jansz in 2010 ook heeft gedaan. Toen kwam hij met een theatertournee, naar aanleiding van het boek en de cd Dromen van Johanna. Een try-out heb ik, samen met mijn goede vriend Stefan, gezien in de openbare bibliotheek van Amsterdam.
Het lijkt me wel wat om het theatercollege in Hoogeveen te zien. Misschien zijn er nog kaartjes. En wil mevrouw Frits ook wel mee. Een mooie introductie op het werk van Dylan.
Wat moeten we zeggen over de huidige toernee van de maestro zelf? Met de wissel-zang, zoals Dance Me To The End Of Love, afgelopen maandag in Montreal. Leuk, toch. Dylan speelt in op zijn publiek. En hij is bezig met afscheid nemen. Met de dood. Met de Grateful Dead. Een aantal Dead-nummers is al de revue gepasseeerd.
Vanavond staat de bard in Springfield - in Nederland houden protestantse kerken vanavond Dankdag voor Gewas en Arbeid gehouden. Mag je dankbaar zijn voor de muziek van Bob Dylan? Ik ben dat wel, want hij is een (literaire) gids in de wereld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten