donderdag 30 juni 2022

Kronieken #84 | Tussentijds

Het is vandaag de laatste dag van juni. Dat betekent dat het jaar 2022 op de helft is. Morgen begint juli, de zevende maand. Is dat een goed moment voor een tussentijdse evalutie?
Sinds ik met mijn studie Geestelijke Verzorging ben gestopt, heb ik een gruwelijke hekel gekregen aan tussentijdse evaluaties. Omdat het zomaar een verkeerde kant op kan draaien. Maar dat is inmiddels verleden tijd.
Dylan heeft in de eerste helft weer opgetreden. Hij is nu bezig met alweer zijn tweede Amerikaanse tournee van dit jaar. Misschien komt hij in het najaar naar Nederland; het eerste gerucht over drie Parijse optredens was begin deze week al te lezen.
Van de week hoorde ik het nummer Flags Of Freedom van Neil Young. Hij zingt onder meer: Listening to Bob Dylan singin' in 1963 / watching the flags of freedom flying. Misschien bedoelt ome Neil de Chimes of freedom uit 1964.
Ik neem het de Canadese Amerikaan niet kwalijk. Artistieke vrijheid.
Jochen Markhorst heeft weer een boek geschreven en uitgebracht. Altijd goed nieuws.
Rondom Dylan's 81e verjaardag zijn verschillende verjaardagsfeestjes gehouden. Ook in Nederland. Het mocht weer, na alle corona-beperkingen. Die maatregelen belemmerden bijvoorbeeld vorig jaar de 80e verjaardag van de bard.
Dat soort dingen.
Vandaag de laatste dag van juni. Halverwege 2022. Benieuwd naar de komende zes maanden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten