zaterdag 20 mei 2017

Anne Waldman

Vandaag kreeg ik post uit Engeland. De Britse uitgever Kevin Ring stuurde me het boek Bob Dylan and the Beats: Magpie Poetics van Anne Waldman. Een bibliofiel exemplaar, want er zijn slechts 125 exemplaren van “Magpie Poetics” verschenen. Ze zijn allen met de hand genummerd, mijn editie heeft nummer 95 gekregen.
Zo'n boekje zegt veel over mij. Het toont mijn verzamelwoede omtrent één onderwerp. Een bewijs van mijn man-zijn, zal ik maar zeggen. En van mijn grote voorkeur voor Dylan, dat ik zelfs uit het Verenigd Koninkrijk een klein boekje laat bezorgen.
Maar het zegt ook iets over mijn liefde voor boeken en bibliofiele uitgaven. Ik had namelijk ook kunnen zoeken naar Beat Scene #72 uit het voorjaar van 2011. Want Waldman's essay verscheen toen voor het eerst. Ik heb niet gezocht, ik wilde de fysieke uitgave van Kevin Ring hebben. Omdat het (a) een boek is en (b) omdat het een bibliofiele en zeldzame uitgave betreft.
Ik ben weer de koning te rijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten